סיור לילי אל גדר המערכת

קובי פינקלר No Comments on סיור לילי אל גדר המערכת
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רבים הם האתרים בעמק הירדן, אך מעטים הם שכה צופנים בחובם את מורשת תקומת ישראל. אחד מהם הוא אתר גשר הישנה. בפינת נוף חבויה מן העין, נקודה בעלת חשיבות גיאופוליטית, צומת דרכים גדול וחשוב, התיישבו ופעלו אנשי חזון בלתי רגילים.

אתר גשר הישנה, משלב מופע אור קולי מרהיב, עם "אגדת הלחם" ומאפשר גם ביקור בסטארט-אפ הארץ-ישראלי הראשון בדמותה של תחנת הכח הראשונה בארץ ישראל, הלוא היא תחנת הכח של הוגה רשת החשמל של ארצנו, פנחס רוטנברג.

סיפורם של רוטנברג "ההייטקיסט" הראשון ואנשי קיבוץ גשר בנחישותם להיאחז בקרקע ובכוח עמידתם האיתנה בהגנה על ביתם, מוצגים כאן היטב. עכשיו בחודשי הקיץ סיור לילי ומעבר גדר המערכת עם פיצה של חזון….

עוברים ברגל בליווי עששיות את גדר המערכת (בתאום עם צה"ל) אל גדת נהר הירדן. נכנסים ל"חוויית נהריים" לצפייה במיצג אורקולי ענק ומרהיב על פינחס רוטנברג איש החזון, שהפך לאגדה כבר בחייו.

לאחר הסיור פיצות טריות שנאפו בתנור לבנים היסטורי מימי חלוצי "קיבוץ גשר". התנור, שעמד הרוס במשך שנים לאחר קרבות מלחמת העצמאות, שוחזר ושופץ עם המון אהבה וכיום כולנו נהנים ממנו.

כל יום חמישי בחודשים יולי- אוגוסט בשעה 19:00 בהרשמה מראש.

ובמהלך היום-סיורים מודרכים: נהריים בגשר- מייצרים חזון.

בישראל, כידוע, יש לא מעט אנשי חזון שהפכו את המדינה שלנו למה שהיא היום: מדינת הייטק עם אנשים איכותיים שלא מפסיקים להמציא….אנשים עם הרבה יצירתיות ותעוזה…. השראה מאנשי החזון והמעש. הסיור המודרך כולל מיצג אור קולי מרשים וגדול. ממוזג !!!

סיור מודרך: ימים א'- ו' 11:00, 12:30. אתר מונגש לאנשים בעלי מוגבלויות והוא סגור בשבת.



0 תגובות